Thursday, April 8, 2010

Idioter




Det var en glad Mia som åpnet postkassa si for et par uker siden og fant et par billetter til Kent i Spektrum, sendt fra Trondheim til 50% avslag i pris. Det likær vi, som vi sier i Hældn. Lene og jeg tok turen. Starten var seig, men du og du hvor det kom seg. Midt i nytelsen var det et par apekatter som fant det for godt å begynne å sloss akkurat der vi sto. Med hjertet i halsen snirklet jeg meg rundt for å unngå å få en rett høyre fra en av de. Det gikk heldigvis fint, og konserten ble nytt til det fulle. Fantastiske Kent. Tittel på innlegget er, etter min mening en av de beste låtene de har gjort någonsin. Jag gillar den!




Et par dager etter konsertopplevelsen gikk turen til Gardermoen en tidlig fredag morgen. Trøtte i trynet satt Silje og jeg oss på flyet mot Helsinki og deretter New York. Om opplevelsen skal kuttes ned til ett ord: FANTASTISK. Fantastisk godt å se kjæresten igjen, fantastisk by, fantastiske folk og fantastisk vær (når det fant det for godt). Oh, og Gemini Diner har tidenes beste kaffe. Den slår alt. Godt at den lå 10 m på utsiden av døren. Åååååh jeg savner New York. Murray Hill anytime.




Meen, det var hyggelig å komme tilbake på jobb også, og bli kastet rett uti konferanseplanlegging som nærmer seg med stormskritt. Blir spennende. Stort sett alt jeg gjør, gjør jeg for første gang. Lever og lærer. Fantastisk.




Om noen knappe uker går turen videre på studietur til Israel. Etter konferering med ambassaden og min israelske venn Shai, fant jeg ut at jeg ikke gidder å skaffe nytt pass likevel. Har blitt rådet til å ha et rent pass for å slippe pes på flyplassen, men velger å stole på mine kilder og sparer penger. Yay. Liker. En del av kontoen ble igjen i New York og ville ikke være med hjem, så like greit.


I mellomtiden savner jeg New York litt til.







No comments: