Saturday, May 1, 2010

Mitt hjerte gråter

Har vært hjemme noen timer nå. Ga opp ideen om å reise en tur til byen for å møte en venninne, jeg er rett og slett utslitt. Tårene triller nedover kinnene når jeg bare tenker tilbake. Det som dukker opp først er kontrollposten mellom Jerusalem og Betlehem torsdag morgen kl 05. Alle menneskene som står i kø fra kl 02 på natta for å komme seg på jobb, står sammentrykt som dyr i byr i køsystemet for å komme seg gjennom checkpointen. Merker at reaksjonene kommer nå, etter at jeg har kommet hjem. Vet ikke hva jeg skal si, hva jeg skal skrive. Vet at det foregår et apartheidsystem, systematisk segregering og dehumanisering av palestinere fra Israelsk side. Sykt, sykt, sykt.

1 comment:

Berit Kaspara said...

Huff, høres ut som om dere har hatt mange sterke opplevelser på turen!!

Men jeg håper du skriver mer når det værste sjokket har lagt seg!! :)