Wednesday, September 3, 2008

4 uker i Uganda

Hellau!
Siden jeg ikke har faatt noen kommentarer paa engelsk, gjoer jeg det enkelt og skriver paa norsk!
Har naa tilbakelagt en uke paa landsbygda utenfor Mbale, og det var helt topp! Har traska rundt i tre dager og intervjuet boender (noen bedre stilt enn andre), og det har vaert i verdens vakreste landsby! Ble nesten helt lamslaat av naturen og stillheten, og alle de hyggelige menneskene! Var daler og fjell og og... saaaaa fint altsaa!
Naa sitter jeg med vond hals (har bank i bordet ikke vaert syk enda, men er redd det kommer naa) paa internettkafe og sjekker litt hva som skjer i verden, og saa skal Ellen og jeg gjore noen forsok paa aa bestille flybilletter til Nairobi og Zansibar, og kaaaanskje Cape Town, men er svindyrt ned dit! Testet ut et par travel agencies uten mye hell. Man kan jo tenke seg hvor fort det gaar.... og hvem har hoert om et smil og det flotte konseptet bak ordet SERVICE? haha..
Nei, skal enn gjoerra noe, faar en gjoerra det selv!
Ellers bruker vi denne uka paa aa skrive rapport fra feltuka vaar, som skal presenteres paa fredag. I morgen torsdag skal vi paa felttur til Ngamba Islands, og til helgen skal vi til nasjonalpark, gleeder meg!
Uka etter blir brukt ute i felten, men vi skal sove hjemme. The Grand Hostel ble nesten luksus naar vi kom hjem fra Mbale, saa er kanskje like greit;)
Hmmm... tja... og ellers... Lever livet. Har funnet oss en Irish Pub, som er full av Mzunguer og noen innfoedte, uheldigvis er mange av de prostituerte, saa vi har maattet utgi oss for aa vaere sammen med (de usedvanlige goodlooking) guttene i klassen noen ganger.
Men det er god stemning der, og spenndende og moete folk fra all over, og som ikke bare stirrer paa deg og roper Mzungu, how are you??? Ok, overdriver litt da, men begynner aa bli liitt lei av aa konstant bli tatt for aa vaere rik tursit fra vesten, da jeg bare er en stakkarslig fattig student fra Norge.
Anyways, naa skal jeg joine Ellen og se om vi lykkes i aa finne noen billetter, saa blir det aa handle ting til halsen min, og saa hjem til Grand og spise middag, saa legge meg i senga og proeve aa bli frisk til helgen!
Apekattene og edderkoppene hilser!

No comments: